Din, Bilim, Evrim Çelişkisi -Teoriyi ideolojiye çevirmek-
Din – Bilim ve ‘Evrim Teorisi’ çelişkisine tepki yazısıdır.
Bilim: “neden” sorusunun ihtiyacından doğar. Doğal ve toplumsal olayların
nasıl olup bittiğini açıklamaya çalışır. Nedensiz bir şey olmaz…
(her şeyin bir nedeni vardır) temeli kabulüne dayanır.
Nedenleri ortaya koyabilmek, bunları deneysel yöntemle sınayabilmek ve doğrulanıp
YANLIŞLANABİLİR bir şekilde ortaya koymak bilim
yapmaktır.
Teori: Çok sayıda gözlem ve deneylerle
desteklenmiş bir hipoteze denir.
Hipotez ise ortaya çıkmış ya da çıkacak olan belirti,
tutum, olgu veya olaylar üzerindeki geçici açıklamalardır. Teori kökleşmiş bir hipotezdir. Ancak teori
deneylerle ispatlanmış olsa da bunun aksinin ispatlanması da mümkündür. Hipotez kanıtlanmış tezdir; her koşulda ispatlanmış teze hipotez denir yani kendini tekrarlayabilen teze hipotez denir.
Bilim,
yanlışlanarak kendini geliştirir. Bilimin mutlaklığı yoktur. Hiçbir zamanda
mutlak olmayı gözetmez. Aksine onun için mutlak olmak, gelişimin son noktasıdır
ve dünyada mutlak olan tek şey yasalardır.
Bilim, bu yasaları ortaya çıkaran bir araçtır. Bilimin kaynağı ise felsefedir. Bilim
dini tanımaz, onun buyruklarından bir yargıya varmaz varamaz. Bu kanıya varmak
kolaydır. Bilim yapan insanların dini bilgileri kullanması bilimin etiğinde
yoktur. Bilim inanç bilgisinden yararlanmaz. İnanç bilgisi tanrıya ulaşmak ve
onun buyurdukları ile yaşamı düzenlemek için vardır. Din ve inanç bilgisi mutlaklık
iddiası taşır, İlahi dinlerin kitapları inanan insanlar için gerçeklik iddiası taşır. Din yalan
veya yanlış bilgiler veremez çünkü; mutlak güce ve iradeye sahip olan Tanrı’nın her zaman doğruyu gösterdiğini
bilirler(inanırlar). Bilimin bu kanıyla gelişmesi mümkün değildir.
Dini
kitapların bilimle olan ilişkisini açıklamaya çalışmak ve bilime karşı
olmadığını kanıtlayamaya çalışmak doğru değildir. Dinin kanıtlanmaya ihtiyacı
yoktur. İlahi kitaplarda; dünya’nın sudan yaratıldığını, yeryüzünü ve gökyüzünü
birleştirdiğini öne sürerek modern bilimden önce bu tür bilgilerin var olması
üzerinden dini kitapların gerçekliğini savunmaya çalışmak yanlıştır.
Bilim tüm
insanlık için kullanıldığında ortak faydayı gözetir. Bu ortak fayda sayesinde
teknoloji herkes için gelişir. Tek sorun teknolojiyi elde etmektir. Teknolojiyi
elde edememek bilimin suçu değildir. Bu yüzden kimse bilimin bir topluluk için
var olduğunu söyleyemez.
Din, sadece kendine
mensup olanlarla ilgilenir. Aynı dine mensup olmayanlar iyi yada kötü olarak
sıralanmıştır. İslam’a göre en kötü topluluk müşriklerdir. Çünkü müşrikler
Müslüman olmayan insanlardır. Onların zararı yoktur fakat Müslüman olmamaları
İslam için sorundur çünkü İslam’ın, tüm dünyayı etkisi altına alma hedefi
vardır. Bu diğer ilah dinler içinde geçerlidir. Her dinin müşriki vardır.
İslam’ın bu kapalı tutumuna doğru veya yanlış demek mantıklı. İslam’ın
kuralları mutlaklık iddiası taşır ve ona inananlar bunu yanlışlamazlar. Dinin(ilahi)
mutlaklık iddiası ve kapalı tutumu kendisinin etiğini oluşturur.
- 'Evrim'i ve onu konu alan bütün bilim dallarını; arkeolojiyi, evrimsel
antropolojiyi, evrimsel biyolojiyi vs. bir araya toplayın.
- Evrim deyince aklınıza gelen ; ibadullah, Primatlar, Sapiens,
Darwin, maymunlar, fosiller, gelişimi, değişimi hepsini hatırlayın.
- Bilimin amacını, faydasını, en önemlisi 'etiğini'(yöntem)
bilerek yorum yapın.
- Son olarak 'Evrim'in bir teori olduğunu unutmayın. Evrim bir din, bir
hayat görüşü, bir ideoloji değildir bunu aklınızdan çıkarmayın.
'Evrim' sonuna eklenen 'teori'
kelimesinin manasından ötesine kanıtlanıncaya kadar gidemez.
Ek;
Tanrı, insan için en büyük, en güçlü, sonsuz ama biricik
olduğuna inanılan ontolojik veya epistemolojik varlık olabilir. O her şeyi görendir, bilendir. Her şeyin yaratıcısı ve yok
edicisi olduğuna inanılandır. Göğü ve yeri birleştiren bir topun içine sıkıştırabildiğini vaad ettiğinizdir. Evrenin
üstündedir, zamana hükmeden olduğuna inandığınızdır. Kısacası Tanrı, enlerin enidir insanların
ulaşamadığı düşüncesindesinizdir. Tanrı’nın yüceliği yanı sıra insanın her zaman yanındadır,
insanı en çok sevendir. Küfürden koruyandır, merhamet edendir. İnsanların en
çok güvendiğidir, son umut duvarıdır, yaşama tutunma halatıdır, bir kuyunun
üstündeki ızgaradır, kazalardan koruyandır; uçaktan düşenin paraşütü, boğulanın
oksijen tüpüdür. Tanrı’ya inananlar ve ona şükredenler şüphesiz bunlardan ömür
boyu istifade ederler.
--------------------------------------------------------------------
Diğer Yayınlar:
- İnsan Dünyası Üzerine Bir Deneme *4 -Zaman Geriye Aksaydı-
- İnsan Dünyası Üzerine Bir Deneme *3 -zaman-
- Sosyal Etkileşim -Komşuluk İlişkisi-
- Allah İnancı Ve -İnsanda Umut Kaygısı Oluşursa?-
- ek:Dogma Uykudan Uyanmak
- Biraz da Kendi Felsefemden
- Kavramlar Kargaşası Dünyama Hoş Gel-NEDEN GELDİN?
Yorumlar
Yorum Gönder